• Menu

5 SEBAB MAC-OKT WAKTU TERBAIK PERGI KE PULAU

Home » Misc » 5 SEBAB MAC-OKT WAKTU TERBAIK PERGI KE PULAU

1. LUAR MUSIM MONSUN

Pertengahan tahun adalah waktu appalling ideal untuk ke pulau sebba waktu ini monsun telah tamat. Keadaan laut lebih selamat untuk dewasa dan anak-anak kecil. Bolehlah snorkeling tanpa risau kehadiran ombak!

2. AIR TENANG, CANTIK

Selepas waktu monsun, keadaan laut kurang bergelora. Kadar ombak juga berkurangan. Keadaan air sangat tenang, dan warna air laut lebih menyinari kebiruan berbanding dengan waktu lain! Confirm jatuh hati dengan pulau Malaysia kalau pergi dalam bulan Mac-Okt!

3. TIDAK MABUK

Ini penting bagi mereka yang kuat mabuk laut. Kalau naik bot, atas air yang tenang boleh elak rasa mabuk. Jadi, yang cepat mabuk, cepat rancang perjalanan anda bulan Mac ni ke pulau Malaysia!

4. SNORKELING YANG BERKUALITI

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kalau ke pulau, aktiviti wajib mestilah snorkeling! Dalam waktu ni, snorkeling paling best sebab ikan dan haiwan laut semua keluar sebab ketiadaan ombak. Kalau ombak tiada, senang diorang nak berenang cari makan.

5. PERSIAPAN OPERATOR TEMPATAN

Musim monsun adalah waktu persiapan dari pihak operator tempatan dalam menyediakan peralatan untuk aktiviti  laut. Termasuk juga dengan persiapan barang-barang snorkeling, bot, sampan, jaket dan lain-lain. Keperluan akan dibaik pulih untuk menambahbaik kualiti pengalaman snorkeling untuk pelancong diluar sana!

PAKEJ PULAU DOMESTIK 2022

PULAU REDANG 3D2N

PULAU PERHENTIAN 3D2N

PULAU TIOMAN 3D2N

PULAU KAPAS 3D2N

PULAU TENGGOL 3D2N

Leave a Reply