• Menu
Pakej Turki Musim Panas

6 FAKTA MENARIK MUSIM PANAS DI TURKI

Home » Muslim Friendly Travel Guide » 6 FAKTA MENARIK MUSIM PANAS DI TURKI

Tahukah anda? Ramai yang fikirkan musim pansas di Turki terlampau panas. Sebenarnya tidak 😉 Jom kami kongsikan beberapa fakta tentaa musim panas di Turki!

1. Musim Panas Pada Jun-September

pakej-musim-panas-turki

Musim panas di Turki kebiasaaanya jatuh pada pertengahan tahun dari bulan Jun sehingga September.

2. Suhu Purata Sekitar 30°C

Pakej Turki Musim Panas
Pakej Turki Musim Panas

Dari pertengahan Jun hingga pertengahan Oktober, panas musim panas menetap secara kekal di Istanbul. Semasa musim panas di Istanbul, bulan paling panas ialah Julai dan Ogos, suhu waktu siang boleh mencecah 35 darjah celsius. Suhu yang biasa untuk warga Malaysia. Walaubagaimanapun, suhu malam di Turki ketika musim panas agak dingin.

3. Waktu Siang Yang Lama

Pakej Turki Musim Panas

Waktu siang di Turki ketika musim Panas catat hampir selama 15 jam dalam sehari!

4. Istanbul Yang Sunyi

pakej-turki-musim-panas

Musim panas juga merupakan masa dalam setahun di mana keadaan di Istanbul menjadi sepi. Penduduk tempatan Istanbul kebiasaanya menghabiskan percutian mereka di kampung halaman mereka atau bercuti di pusat peranginan sekitar Turki.

5. Waktu Puncak untuk Pelancong Luar Negara

Memandangkan cuaca yang sangat selesa, ramai pelancong dari luar negara berkunjung ke Turki. Ada banyak promosi dan waktu operasi kedai tempatan juga dibuka lama.

6. Pemandangan Yang Luar Biasa

Ramai pelancong melawat Turki pada musim panas kerana negara ini kelihatan sangat cantik apabila sinaran matahari musim panas menyinarinya pemandangan indah di Turki.

7. Festival Bunga di Turki

Jika anda berkesempatan, anda berpeluang menyaksikan pengakhiran festival bunga di Turki! Pemandangan yang sangat indah bersama bunga-bunga yang mekar di sekeliling bandar.

Menarik bukan? Jom ke Turki dalam musim panas! Tripfez menawarkan pakej pelancongan dengan harga yang rendah! klik https://blog.tripfez.com/senarai-pakej-turki/ untuk maklumat pakej atau hubungi kami di talian

Leave a Reply