• Menu

Pakej Qurban di Mekah Untuk Aidiladha 2020

Home » Travel Promo & News » Pakej Qurban di Mekah Untuk Aidiladha 2020

Pada bulan Zulhijjah, setiap kaum Muslimin melaksanakan ibadah khusus, iaitu melaksanakan ibadah korban atau menyembelih haiwan korban. Ibadah korban sangatlah digalakkan dan dianjurkan dalam ajaran Islam sebagai bentuk ketaatan kepada Allah SWT dan untuk menyebarkan rahmat Allah kepada sesama manusia agar yang mampu dapat memberi kepada yang tidak mampu, sehingga yang tidak mampu juga dapat merasakan manfaat dari keberadaan orang diberikan kemampuan oleh Allah SWT.

Mengapa Korban Binatang Ternak?

Menyembelih bukan bererti mematikan jiwa, kerana jiwa tidak mati. Menyembelih bererti mengalih jiwa ke alam ruhaniah, sehingga jiwa bebas dari ikatan jasad. Firman Allah SWT:

Yang bermaksud: ”Daging dan darah binatang korban atau hadiah itu tidak sekali-kali akan sampai kepada Allah, tetapi Yang sampai kepadanya ialah amal Yang ikhlas Yang berdasarkan taqwa dari kamu. Demikianlah ia memudahkan binatang-binatang itu bagi kamu supaya kamu membesarkan Allah kerana mendapat nikmat petunjukNya. dan sampaikanlah berita gembira (dengan balasan Yang sebaik-baiknya) kepada orang-orang Yang berusaha supaya baik amalnya”
pakej qurban 2020 mekah

Kelebihan Ibadah Qurban di Mekah

  1. Meningkatkan Ketaqwaan kepada Allah
  2. Mendapat kebaikan yang melimpah ruah
  3. Mendapat ganjaran 100,000 kali ganda ibadah yang dilakukan di Tanah Haram

Apa tunggu lagi? Mari laksanakan ibadah Qurban atau Aqiqah di Mekah bersama Tripfez! Harga seekor kambing bermula RM500++. Daging yang dikurbankan akan diagihkan kepada fakir miskin dan sijil penyertaan digital (softcopy) juga akan diberikan. Tempahan juga berpeluang menerima baucar percutian bernilai RM100. Dapatkan maklumat lanjut dengan mengantar WhatsApp ke link di bawah:

Klik Untuk WhatsApp

Leave a Reply